Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zde nám můžete zanechat svůj vzkaz...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Maja

(Sylvie , 7. 5. 2009 21:44)

Ja porad neumim najit odpoved..........jak je to mozne, ze nekdo neco takoveho udela? Proc to udela? Dotycnemu bych udelala to same. Skoda, ze pryc je ta doba kdy platil zakon............"oko za oko , zub za zub".... moc vam drzime palce!

Mája

(Lucka, 7. 5. 2009 13:44)

Alčo, pod Váš příspěvek se plně podepisuji! A přeji kočičce Máje brzké uzdravení!

Mája

(Alča, 7. 5. 2009 10:42)

Já jsem zase dočetla o Máje. K tomu není co dodat. Pazoury některým lidem (lidem ??) urazit. Nebo ke zdi a střílet do nich tak, jak to dělají oni.

Ruzenka

(adriana losterova, 4. 5. 2009 20:55)

Ted jsem se docetla o krasne Ruzence,je mi to hrozne lito. Preji hodne stesti a hodne lepsich a radostnejsich dnu vam i vasim kocicakum. A.Losterova

Všem kritikům

(Dana Goetzová, 28. 4. 2009 12:30)

Všem kritikům

Musím říct, že některé příspěvky „milovnic zvířat“ mě docela vykolejily. Víte, ono je velice snadné soudit druhého člověka a kritizovat ho za to, co dělá. Mám to štěstí, že jsem paní Lídu i její maminku poznala osobně, byla jsem i u nich doma a musím říct, že mě doslova uvedly v úžas tím, jak skutečně mají rády svěřené kočičky. Všechny byly v čistotě, mají své pelíšky a navíc mají hodně lásky, kterou každé zvířátko také potřebuje. Nejen mít, kde složit hlavu a mít něco v misce. Je spousta zvířecích útulků, ale ne ve všech se takto vzorně starají o zvířátka. Někdy to není útulek, ale spíš skutečné čekání na smrt.

Asi se budu opakovat, protože to tu už přede mnou krásně popsala např. paní Zuzka M. nebo Eva P., ale u paní Lídy si skutečně nemyslím, že by nechala zvířátka zbytečně trpět. Naopak se snaží udělat pro každé z nich maximum. Dovedete si vůbec představit, kolik to je práce se starat o tolik svěřenců? Navíc se starat o děti, chodit do práce a pomalu denně jezdit po doktorech? Musí to být hrozné psychické vypětí a já paní Lídu a její maminku skutečně obdivuji, jak to všechno zvládají….?

Podívejte se na to z druhé strany. Představte si, že budete posílat své peníze na kočičky a paní Lída by zvířátka vůbec nenechávala léčit a třeba ani očkovat a při prvních příznacích jakékoliv choroby by je dala rovnou utratit? Opět byste kritizovaly? Jak by se vám tohle líbilo a co byste asi říkaly pak? Něco ve smyslu - no jo, kdoví, kam ty peníze jdou, když ty kočky hned nechá utratit, snad ta zvířata dostanou za naše peníze aspoň nažrat…

Za ta léta, co se paní Lída o kočičky stará, určitě pozná, kdy se zvířátko trápí, a kdy je čas rozloučit se. Přesně tak, jak říká - stačí se zvířátku podívat do očí a rozumět mu, co se snaží říct. Vloni nám umřel pejsek. Udělali jsme, co jsme mohli, ale vím, že se netrápil. A když nastal jeho čas, dal nám to vědět. Na ten dlouhý a přesmutný pohled do očí plný lásky a smutku nikdy nezapomenu. Ale vím, že i dnes bych udělala a dala všechno pro to, aby tu s námi ještě mohl být byť jen jeden jediný den.

Proto, prosím, nechte na paní Lídě, ať ona a její lékař rozhodnou, kdy je ten správný čas nechat milované zvířátko v klidu odejít.

dumám

(EvaP. aneb Eva Pařízková, 26. 4. 2009 13:14)

Pořád dumám nad Vašimi příspěvky...na jednu stranu vypadá pochopitelné "hospodárné" zacházení s penězi a ušetření kočiček trápení. Věřte, že nikdo z nás kočičky nevystavuje zbytečnému trápení a trápení vůbec. Všichni se snažíme konat tak, aby každá kočička měla pěkný a bezbolestný život. Snaha o zachránění života je prostě samozřejmostí, a i když Lída popíše, co kočičkám je...musely(i) byste k ní dojet a samy(i) se podívat. Víte, to by se pak mohla stanovit peněžní částka coby hranice, za kterou ošetření kočičky nemůže. Kolik by to bylo? Stovka? Pětistovka? Tisíc korun? Pět tisíc? Kolik stojí kočičí život? A že nemocná kočička zabírá místo jiné? Ano, je to možné, a i když domů berete kočičku relativně zdravou, nemusí tomu tak být a vyvrbí se stejné problémy.... Každá z nás bojuje jak to jen jde. měla jsem snad Jitku nechat utratit hned, když vypadala na onemocnění panleukopenií? Neměla jsem ji vozit na kliniku, kde co den rovná se tisícovka? Teď se o mě otírá, je zdravá, milá, hezounká a že mě stála víc jak dest tisíc? Ano, stála. Ale je tady a vypadalo to, že umře... Nikdy totiž dopředu nevíte, CO se opravdu stane. ČAsto se nad kotíkem láme hůl a on to zvládne - a naopak. Jsou to živí tvorové a na ně žádné tabulky neplatí.... Lída dělá, co nejlepšího dovede, pro to se na ni nezlobte - a myslím, že právě proto jste si ji i vybraly(i). Tak ji nechte dělat dál podle jejího svědomí, vědomí a uvážení a spíš ji podpořte, než kritizujte. Denně se starat o tolik zvířat je strašlivě a enormě náročné. Neustále čistíte záchodky, hlídáte každou kočuli, zda je OK nebo jí něco chybí, krmíte, myjete nádobí, jezdíte na veterinu a neodpočinete si. Nikdy. Tady není dovolená, tady není místo ani pro nemoc. I kdybyste lezla po čtyřech a s horečkou, ta banda příšerek chce jíst, chce mít čisté wc, potřebuje veterinárně ošetřit a m.j. potřebuje pomazlit! Opravdu, kdo nezkusil a nezažil, neví. Je to vyčerpávající práce, člověk jede na nějaké záhadné zásoby energie, a jediné, co ho táhne dál je, že prostě musí.... Z tohoto kočkokolotoče totiž vystoupit nejde. A boj o život každé, každičké kočičky je denním chlebem... proto prosím, Lídu podpořte a nekamenujte.

vyhozené peníze

(EvaP., 26. 4. 2009 12:29)

Dobrý den, děkuji všem hodným lidem, kteří se nějakým způsobem účastní záchrany bezprizorných kočiček a zvířat obecně - ať už přímou záchranou či zasíláním korunek. My "kočkobáby" jsme vděčné za každou korunu. Ale i to má svoje meze - klidně se zlobte, ale pro pár korun nebudu skákat jak kdo píská, to je raději oželím. Myslím, že mnoho těch, které tady kritizují postup Lídy a "špatné financování" se nedostalo k tomu, aby musely řešit odchod zvířete. Ten, kdo léta a s LÁSKOU pracuje s kočičkami moc dobře ví, kdy nastane ten "ČAS". A dokud je naděje, musí (a ne mají) se vyzkoušet všechny prostředky k uzdravení jedince nebo alespoň prodloužení kvalitního života. Ani Merlinek, ani Růženka na tom nejsou tak, aby je člověk vyprovodil na druhý břeh. A jenom se dívat, jak se nemoc horší? Kdepak. Pro paní, která přirovnává FeLV k AIDS - AIDS je obdobné FIV, nikoli FeLV. FeLV dokáže zabíjet, ale dokáže se také vyléčit. A k panickým scénářům hromadné nákazy smrtelné choroby - pokud si přečtete někde jeden článek, byť odborný, absolutně nevíte, která bije. Musíte studovat soustavně a i tak není mnoho chorob dostatečně probádáno lékařskými kapacitami. Dáváte-li Lídě panízky na kočičky, máte určitě dobré srdce a něčím si Vaši přízeň získala. Proto zůstaňte u Vašeho přesvědčení, že je dobrý člověk a laskavě nekritizujte její postoje. Není nic jednoduchého "držet za packu a čekat až spokojeně dodýchá" nebo jak tam jedna z Vás psala....není nic jednoduchého kopat hroby a vypravovat svoje skoro děti na poslední cestu. Tohle si totiž nikdo neumí představit, dokud tím neprošel. Děkuji paní Oppové. její příspěvek byste si měly, vážené nespokojené dámy, přečíst alespoň třikrát po sobě. Děkuji Lídě, že se s takovou láskou stará o kočičky a že se snaží nalézt pro ně život!

soudy

(Karin, 25. 4. 2009 19:19)

Milá Lído, máte moji důvěru, že se dokážete rozhodnout správně. Znám Vás osobně a tak vím, že byste nikdy nenechala žádné zvíře trápit jen proto, že ho máte "ráda". Jsem velice zklamaná a je mi stydno za jisté reakce zde, které Vás bez znalosti širších souvislostí šmahem a zcela zbytečně odsoudily. Nevýslovně mě mrzí, že se původní pomoc zvrhla v páchání takové škody, kterou si autorky komentářů ve svém svatém rozhořčení těžko uvědomují.
Hluboká poklona velkodušnosti Zuzky Moravcové a Růženčiny adoptivní maminky.

Vážené kočkopřítelkyně

(Zuzka Moravcová, 25. 4. 2009 14:10)

Mnoho reakcí je zde ve smyslu nezodpovědnosti paní Lídy za svěřené peníze. Popíšu Vám tedy průběh naší komunikace a jak to bylo s penězi pro Růženku:
1/ v sobotu 18.4. jsem převedla peníze na Merlinkovu operaci - větší částku, její výši nevidím důvod tu zveřejnit
2/ v pondělí 20.4. po prvních zprávách o Merlinkově stavu mi přišel mail se žádostí o číslo mého konta, aby mi paní Lída mohla peníze na neuskutečněnou operaci vrátit; hned jsem paní Lídě volala a domluvily jsme se na použití těchto peněz pro Růženku
3/ v pátek 24.4. jsem doposlala peníze tak, aby peníze od Růženčiny adoptivní maminky a ode mne pokryly první 2 série léčby interferonem
4/ jsem připravena převést začátkem června peníze na třetí sérii léčby a v tomto scénáři v případě potřeby pokračovat.
Něco málo o mně - všechny se známe z MK (moje "hlavy rodiny" tam najdete jako Betty a Mindu Moravcovy). Nejsem zdravotnický laik, sice nejsem veterinář, ale o účinnosti léčby interferonem u lidí, ať už u rakoviny či virových infekcí, jsem přesvědčená - i ze svého okolí, bohužel. Pokud by tato léčba měla Růžence prodloužit spokojeně strávenou část života (a já opravdu věřím, že Lída by byla poslední, kdo by neodhadl správný čas pro Růženčin odchod), jsem připravená poskytnout peníze. U lidí se léčí AIDS kdejakému feťákovi a karcinom jater či hepatitida kdejakému ožralovi. "Uspání" nikdo nenavrhuje, ačkoli jde o stejně "promrhané" peníze - z rozpočtu pojišťovny, takže, milé dámy, nás všech. V tomto případě jde o moje peníze a je jenom moje věc, co s nimi chci udělat. Rozhodla jsem se je použít tak, jak jsem se rozhodla - a vím, že zbytek práce jako je testování všech koček, převzetí odpovědnosti za nešíření retroviru FeLV v chovu, informace osvojitelům apod. Lída vzala "za své". Z mého pohledu je dodrženo vše jak má být, lege artis.
Co se týče Merlinka, je otázka, co mu vlastně je, i já čekám na výsledky dalších testů.
Pevně věřím, že třeba i v dobré víře přestanete Lídu týrat dalšími dotazy a dobře (čemuž věřím) míněnými radami ohledně dalšího postupu. Lída teď potřebuje hodně psychických sil - a ostatně i fyzických. Nepopírám Vaše právo na informace, já sama jich mám z každodenního kontaktu s Lídou přehršle a proto jsem ani nestudovala tuhle stránku a ozývám se až teď. Lído, promiňte mi to - myslím, že včasným vysvětlením jsem Vám mohla ušetřit mnoho trápení. Mrzí mě to, vrátit to však nemůžu. Snad to tedy konečně bude konec diskuzím ohledně Růženčina interferonu.
Přeju všem krásné jaro a hodně nádherných chvil s našima naštěstí zdravýma kočenkama.

Po paní Sylvii

(Lída - opuštěné kočky, 25. 4. 2009 0:29)

Dobrý večer,
musím říct,že už je toho všeho na mě moc.Jsem utahaná jako kůň,jak fyzicky tak hlavně psychicky.Vím,že Růženka má opravdu smrtelnou nemoc,ale existuje prostředek Interferon,(cituji ze zprávy EPAR )který se používá k léčbě nakažených koček. Při léčbě koček s FeLV došlo během 4 měsíců k omezení klinických příznaků i ke snížení úmrtnosti.
U anemických koček došlo u koček nakažených FeLV (přibližně 60 %) ke snížení úmrtnosti o
přibližně 30 %. U neanemických koček byla úmrtnost (50 %) snížena o přibližně 20 %.Firma Virbac,která Interferon vyrábí má jako první indikaci léčbu koček infikovaných FeLV a/nebo FIV.Jsou známy i případy,kdy kočka po léčbě intrferonem měla negativní test na FeLV.Mluvila jsem o tom s několika veterináři mimo jiné i s naším bývalým doktorem,ke kterému jsme chodili 13 let a má mojí plnou důvěru.I on mi potvrdil,že Interfron je jediná šance,která může Růžence pomoci.Netvrdím,že sevyléčí,ale může tu bez jakýchkoli potíží být ještě několik let.Může,ale také nemusí,to nikdo z nás neví.Vždy jsem pro kočky dělala maximum a pokud tohle Růžence může pomoci,musíme to zkusit.Vím,že je to velice drahý lék.Na jeho pořízení přispěla jak adoptivní maminka Růženky,tak další moc hodná paní.Z příspěvků zasílaným ostatním kočičkám tedy hrazen určitě nebude.Růženka je anemická,tím pádem i unavenější,ale jinak je v pořádku.Všechny orgány jako játra a ledviny podle testů krve,které se dělali v pondělí odpoledne fungují.Bolesti rozhodně žádné nemá.Dostává jednou denně injekci jehličkou slabou jako vlásek.Injekce bude dostávatještě dva dny.Antibiotika,která bere plus lék na střevní parazit sní běžně zabalený v jídle.Žádné další procedury s ní nikdo neprovádí.
A Merlinek ten je bohužel také nemocný,ale nevíme vlastně s čím,co způsobylo masivní napadení ledvin.Byl mu několikrát dělán ultrazvuk a ten odhalil poškození levé ledviny a částečné napadení i ledviny pravé.Merlinek je na doporučení vet.lékaře na antibiotikách a dostává jednou týdně Zylexis na podporu imunity.Nikdo nemůže s jistotou říct co se v ledvinách děje,pokud nebyl odebrán vzorek.I sebelepší ultrazvuk neodhalí skutečný problém.Žádné další léky nedostává.Zatím není důvod jeho život ukončit.Baští,sice míň,ale chu´t k jídlu stále má.Několikrát za den se jde podívat ven a rád se vyhřívá na sluníčku.Dnes přišel a proseděl mi na klíně celý večer,předl,mazlil se.Za dobu co se věnujeme kočkám už člověk pozná,když je konec a kočička to už vzdá.Potom přijde čas dopřát jí v klidu odejít.Stačí se jí podívat do očí a víte jak na tom oba jste.Podle jeho chování,jak si lehá,vstává,pohybuje se ho ledviny nebolí.Mám je oba na očích prakticky celý den a nikdy bych nedopustila aby se někdo z nich trápil a měl bolesti.Nebojte se myslíme i na nejhorší.S místní vetkou jsem domluvená,že pokud by se cokoliv změnilo mohu kdykoli zavolat,přijede.
Nyní však potřebují oba klid,sílu a spoustu lásky,kterou se jim snažíme dát.
Děkujeme za vaši podporu.Lída

Pro pani Lidu :

(Sylvie info@silvermetals.it, 24. 4. 2009 23:36)

Pani Lido, chtela bych vedet, jaka je sance, ze se z toho dostanou. Jestli to chapu spravne, tak Ruzenka ma SMRTELNOU NEMOC, z ktere se vylecit nejde. A Merlinovi se rozpadaji ledviny(to musi opravdu hodne bolet) a ty se mu taky neobnovi. Urcite se rozhodnete s laskou a rozumem. Pokud by meli realnou sanci na uzdraveni se , tak bych byla prvni, kod by se o zachranu snazil. Pokud ovsem je to jen oddalovani toho okamziku, protoze je mate rady, je to nesmyslne a nezodpovedne. Jestli spravne chapu jsou v ohrozeni i dalsi kocky, pokud se nebudou hned testovat a nasledne i lecit. Ja osobne bych silne zvazovala jak nalozit s penezi, pokud jich neni opravdu dostatek. Drzim vam palce Lido, nekdy zivot boli, ale Vy to urcite zvladnete. Pokud maji silne bolesti,jsou nevylecitelni, nenechte je trapit. (sama jsem mela jednou problemy s ledvinou a verte mi, boli to pekelne.)
Dejte vedet co a jak. Zustante nohama na zemi Lido.
Myslime na vas. Sylvie + Guru & Piskotek

Pro paní Zuzku:

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:39)

Ano.Máte pravdu. Soudnost - to je ten chybějící klíč k celé věci. A možná ještě nadhled a méně emocí a více reálného náhledu.

Paní Lído,

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:33)

děkuji za odpovědi.

Ad Luci 04

(Zuzka Moravcová, 24. 4. 2009 22:31)

Jenom pro pořádek - pokud ne kompletně, tak z větší části hradím interferon pro Růženku. Děkuju Lucce, pomalu jsme začínala ztrácet víru v soudnost místních přispěvatelů. Hezký večer všem, Zuzka

Pro Luci 04

(Lída - opuštěné kočky, 24. 4. 2009 22:15)

Dobrý večer,odpovím pouze na otázky na víc už nemám sílu.1.Testovat ostatní kočky samozřejmě budeme,ale musí se chvíli počkat aby případná infekce byla v krvi už patrná.Testovat chceme začít v půlce května.2.Ano nový majitelé byli již informováni o nutnosti testovat svoje kočky.
3.Příjem nových koček nepřipadá v úvahu a umisťovat až do doby kdy budou známi výsledky testů nebudeme.
Hezký večer,
Lída

závěr

(Lucka, 24. 4. 2009 22:14)

Ano, a stejně tak mám právo já (event. i další) zastat se lidí, kterým důvěřuji a kteří pro kočky dělají víc, než my všichni dohromady. Alespoň na tomto se snad shodneme ne?

Reakce.

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:05)

Dobrý den, krátce se vyjádřím k odpovědi paní Alice Oppové: nebylo psáno nic o tom, že Interferon by způsobil další trápení, to opravdu ne.Pouze jeho aplikace povede k prodloužení trápení...Možná dokáže vyvolat chvilkové zlepšení,ovšem nepřemůže fakt, že FeLV je smrtelná nemoc - to je fakt, s nímž je nutno se smířit. A pokud jde o etiku...jistě, je její součástí pomáhat. Mělo by však být její součástí i chránit ty, kteří by mohli být nakaženi...a pak je jistě zásadní etickou otázkou, jestli vydat značný obnos za léčení jednoho jedince, či raději tuto částku vložit do testování mnoha dalších . Interferonem byla posilována již Fialka....jak to dopadlo, všichni víme. Přesto se bude situace opakovat.Chápu, že je to pro všechny citlivá, emocionální věc a podle toho se přístup vyvíjí...

Chtěla bych položit tři otázky:
1. bylo již reálně zajištěno brzké otestování všech koček ?
2. Byli o výskytu FeLV informováni ti, kteří se v uplynulých týdnech ujali některé z kočiček )většinou si je vzali ke svým kočkám doma) ?
3.Bylo pozastaveno přijímání i umisťování koček a to až do vyhodnocení výsledků testů?

Za odpovědi předem děkuji.

A ještě poznámka k níže diskutujícím - paní Zuzko a paní Lucko, pokud se veřejnost podílí na podpoře útulku a to myslím ne zrovna malou měrou, pak je snad samozřejmé, že se také lidé veřejně a pragmaticky vyjádří k věcem, na něž mají svůj názor.

Alžběta

(Lucie Poláková, 24. 4. 2009 21:31)

Ale no tak. Já jsem nechutnou diskuzi nezačala, nemohu ji tedy ani ukončit. Že by zde platilo to známé pořekadlo o potrefené huse...? Mé jméno je Lucie Poláková, jestli máte pocit, že diskuze byla anonymní. A moje nabídka na zaslání peněz trvá.

pro lucku

(Alžběta Langheinrichová, 24. 4. 2009 21:10)

Sarkazmus není mým používaným způsobem vyjadřování,ale určitě je blízký vám,když to tak cítíte,jsem pozitivně myslící člověk,mám velký kus života za sebou a nemám v úmyslu nikomu ubližovat,ani slovem,činem už vůbec ne,prosím,ukončete tuto nechutnou diskuzi,to,že se neznáme a že jsme skoro anonymní,neznamená,že budeme na sebe zlé.Přeji hezký zbytek večera

Alžběta

(Lucka, 24. 4. 2009 20:37)

Ano je to Váš názor, ten jste zde odprezentovala, ale jelikož se nejedná o Vaše zvíře a neznáte podrobnosti, nechte prosím rozhodnutí na tom, komu to přísluší. A zkusím Vás nyní již požádat - nechte si svůj sarkastický tón na jindy a hlavně na jinam. A plivat kolem sebe pozn. typu "záhadné zmizení informací" to už je vážně moc. Jestli Vám jde o peníze - mohu se zeptat kolik jste přispěla? já Vám ty peníze ráda pošlu.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

následující »