Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zde nám můžete zanechat svůj vzkaz...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Vážené kočkopřítelkyně

(Zuzka Moravcová, 25. 4. 2009 14:10)

Mnoho reakcí je zde ve smyslu nezodpovědnosti paní Lídy za svěřené peníze. Popíšu Vám tedy průběh naší komunikace a jak to bylo s penězi pro Růženku:
1/ v sobotu 18.4. jsem převedla peníze na Merlinkovu operaci - větší částku, její výši nevidím důvod tu zveřejnit
2/ v pondělí 20.4. po prvních zprávách o Merlinkově stavu mi přišel mail se žádostí o číslo mého konta, aby mi paní Lída mohla peníze na neuskutečněnou operaci vrátit; hned jsem paní Lídě volala a domluvily jsme se na použití těchto peněz pro Růženku
3/ v pátek 24.4. jsem doposlala peníze tak, aby peníze od Růženčiny adoptivní maminky a ode mne pokryly první 2 série léčby interferonem
4/ jsem připravena převést začátkem června peníze na třetí sérii léčby a v tomto scénáři v případě potřeby pokračovat.
Něco málo o mně - všechny se známe z MK (moje "hlavy rodiny" tam najdete jako Betty a Mindu Moravcovy). Nejsem zdravotnický laik, sice nejsem veterinář, ale o účinnosti léčby interferonem u lidí, ať už u rakoviny či virových infekcí, jsem přesvědčená - i ze svého okolí, bohužel. Pokud by tato léčba měla Růžence prodloužit spokojeně strávenou část života (a já opravdu věřím, že Lída by byla poslední, kdo by neodhadl správný čas pro Růženčin odchod), jsem připravená poskytnout peníze. U lidí se léčí AIDS kdejakému feťákovi a karcinom jater či hepatitida kdejakému ožralovi. "Uspání" nikdo nenavrhuje, ačkoli jde o stejně "promrhané" peníze - z rozpočtu pojišťovny, takže, milé dámy, nás všech. V tomto případě jde o moje peníze a je jenom moje věc, co s nimi chci udělat. Rozhodla jsem se je použít tak, jak jsem se rozhodla - a vím, že zbytek práce jako je testování všech koček, převzetí odpovědnosti za nešíření retroviru FeLV v chovu, informace osvojitelům apod. Lída vzala "za své". Z mého pohledu je dodrženo vše jak má být, lege artis.
Co se týče Merlinka, je otázka, co mu vlastně je, i já čekám na výsledky dalších testů.
Pevně věřím, že třeba i v dobré víře přestanete Lídu týrat dalšími dotazy a dobře (čemuž věřím) míněnými radami ohledně dalšího postupu. Lída teď potřebuje hodně psychických sil - a ostatně i fyzických. Nepopírám Vaše právo na informace, já sama jich mám z každodenního kontaktu s Lídou přehršle a proto jsem ani nestudovala tuhle stránku a ozývám se až teď. Lído, promiňte mi to - myslím, že včasným vysvětlením jsem Vám mohla ušetřit mnoho trápení. Mrzí mě to, vrátit to však nemůžu. Snad to tedy konečně bude konec diskuzím ohledně Růženčina interferonu.
Přeju všem krásné jaro a hodně nádherných chvil s našima naštěstí zdravýma kočenkama.

Po paní Sylvii

(Lída - opuštěné kočky, 25. 4. 2009 0:29)

Dobrý večer,
musím říct,že už je toho všeho na mě moc.Jsem utahaná jako kůň,jak fyzicky tak hlavně psychicky.Vím,že Růženka má opravdu smrtelnou nemoc,ale existuje prostředek Interferon,(cituji ze zprávy EPAR )který se používá k léčbě nakažených koček. Při léčbě koček s FeLV došlo během 4 měsíců k omezení klinických příznaků i ke snížení úmrtnosti.
U anemických koček došlo u koček nakažených FeLV (přibližně 60 %) ke snížení úmrtnosti o
přibližně 30 %. U neanemických koček byla úmrtnost (50 %) snížena o přibližně 20 %.Firma Virbac,která Interferon vyrábí má jako první indikaci léčbu koček infikovaných FeLV a/nebo FIV.Jsou známy i případy,kdy kočka po léčbě intrferonem měla negativní test na FeLV.Mluvila jsem o tom s několika veterináři mimo jiné i s naším bývalým doktorem,ke kterému jsme chodili 13 let a má mojí plnou důvěru.I on mi potvrdil,že Interfron je jediná šance,která může Růžence pomoci.Netvrdím,že sevyléčí,ale může tu bez jakýchkoli potíží být ještě několik let.Může,ale také nemusí,to nikdo z nás neví.Vždy jsem pro kočky dělala maximum a pokud tohle Růžence může pomoci,musíme to zkusit.Vím,že je to velice drahý lék.Na jeho pořízení přispěla jak adoptivní maminka Růženky,tak další moc hodná paní.Z příspěvků zasílaným ostatním kočičkám tedy hrazen určitě nebude.Růženka je anemická,tím pádem i unavenější,ale jinak je v pořádku.Všechny orgány jako játra a ledviny podle testů krve,které se dělali v pondělí odpoledne fungují.Bolesti rozhodně žádné nemá.Dostává jednou denně injekci jehličkou slabou jako vlásek.Injekce bude dostávatještě dva dny.Antibiotika,která bere plus lék na střevní parazit sní běžně zabalený v jídle.Žádné další procedury s ní nikdo neprovádí.
A Merlinek ten je bohužel také nemocný,ale nevíme vlastně s čím,co způsobylo masivní napadení ledvin.Byl mu několikrát dělán ultrazvuk a ten odhalil poškození levé ledviny a částečné napadení i ledviny pravé.Merlinek je na doporučení vet.lékaře na antibiotikách a dostává jednou týdně Zylexis na podporu imunity.Nikdo nemůže s jistotou říct co se v ledvinách děje,pokud nebyl odebrán vzorek.I sebelepší ultrazvuk neodhalí skutečný problém.Žádné další léky nedostává.Zatím není důvod jeho život ukončit.Baští,sice míň,ale chu´t k jídlu stále má.Několikrát za den se jde podívat ven a rád se vyhřívá na sluníčku.Dnes přišel a proseděl mi na klíně celý večer,předl,mazlil se.Za dobu co se věnujeme kočkám už člověk pozná,když je konec a kočička to už vzdá.Potom přijde čas dopřát jí v klidu odejít.Stačí se jí podívat do očí a víte jak na tom oba jste.Podle jeho chování,jak si lehá,vstává,pohybuje se ho ledviny nebolí.Mám je oba na očích prakticky celý den a nikdy bych nedopustila aby se někdo z nich trápil a měl bolesti.Nebojte se myslíme i na nejhorší.S místní vetkou jsem domluvená,že pokud by se cokoliv změnilo mohu kdykoli zavolat,přijede.
Nyní však potřebují oba klid,sílu a spoustu lásky,kterou se jim snažíme dát.
Děkujeme za vaši podporu.Lída

Pro pani Lidu :

(Sylvie info@silvermetals.it, 24. 4. 2009 23:36)

Pani Lido, chtela bych vedet, jaka je sance, ze se z toho dostanou. Jestli to chapu spravne, tak Ruzenka ma SMRTELNOU NEMOC, z ktere se vylecit nejde. A Merlinovi se rozpadaji ledviny(to musi opravdu hodne bolet) a ty se mu taky neobnovi. Urcite se rozhodnete s laskou a rozumem. Pokud by meli realnou sanci na uzdraveni se , tak bych byla prvni, kod by se o zachranu snazil. Pokud ovsem je to jen oddalovani toho okamziku, protoze je mate rady, je to nesmyslne a nezodpovedne. Jestli spravne chapu jsou v ohrozeni i dalsi kocky, pokud se nebudou hned testovat a nasledne i lecit. Ja osobne bych silne zvazovala jak nalozit s penezi, pokud jich neni opravdu dostatek. Drzim vam palce Lido, nekdy zivot boli, ale Vy to urcite zvladnete. Pokud maji silne bolesti,jsou nevylecitelni, nenechte je trapit. (sama jsem mela jednou problemy s ledvinou a verte mi, boli to pekelne.)
Dejte vedet co a jak. Zustante nohama na zemi Lido.
Myslime na vas. Sylvie + Guru & Piskotek

Pro paní Zuzku:

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:39)

Ano.Máte pravdu. Soudnost - to je ten chybějící klíč k celé věci. A možná ještě nadhled a méně emocí a více reálného náhledu.

Paní Lído,

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:33)

děkuji za odpovědi.

Ad Luci 04

(Zuzka Moravcová, 24. 4. 2009 22:31)

Jenom pro pořádek - pokud ne kompletně, tak z větší části hradím interferon pro Růženku. Děkuju Lucce, pomalu jsme začínala ztrácet víru v soudnost místních přispěvatelů. Hezký večer všem, Zuzka

Pro Luci 04

(Lída - opuštěné kočky, 24. 4. 2009 22:15)

Dobrý večer,odpovím pouze na otázky na víc už nemám sílu.1.Testovat ostatní kočky samozřejmě budeme,ale musí se chvíli počkat aby případná infekce byla v krvi už patrná.Testovat chceme začít v půlce května.2.Ano nový majitelé byli již informováni o nutnosti testovat svoje kočky.
3.Příjem nových koček nepřipadá v úvahu a umisťovat až do doby kdy budou známi výsledky testů nebudeme.
Hezký večer,
Lída

závěr

(Lucka, 24. 4. 2009 22:14)

Ano, a stejně tak mám právo já (event. i další) zastat se lidí, kterým důvěřuji a kteří pro kočky dělají víc, než my všichni dohromady. Alespoň na tomto se snad shodneme ne?

Reakce.

(Luci 04, 24. 4. 2009 22:05)

Dobrý den, krátce se vyjádřím k odpovědi paní Alice Oppové: nebylo psáno nic o tom, že Interferon by způsobil další trápení, to opravdu ne.Pouze jeho aplikace povede k prodloužení trápení...Možná dokáže vyvolat chvilkové zlepšení,ovšem nepřemůže fakt, že FeLV je smrtelná nemoc - to je fakt, s nímž je nutno se smířit. A pokud jde o etiku...jistě, je její součástí pomáhat. Mělo by však být její součástí i chránit ty, kteří by mohli být nakaženi...a pak je jistě zásadní etickou otázkou, jestli vydat značný obnos za léčení jednoho jedince, či raději tuto částku vložit do testování mnoha dalších . Interferonem byla posilována již Fialka....jak to dopadlo, všichni víme. Přesto se bude situace opakovat.Chápu, že je to pro všechny citlivá, emocionální věc a podle toho se přístup vyvíjí...

Chtěla bych položit tři otázky:
1. bylo již reálně zajištěno brzké otestování všech koček ?
2. Byli o výskytu FeLV informováni ti, kteří se v uplynulých týdnech ujali některé z kočiček )většinou si je vzali ke svým kočkám doma) ?
3.Bylo pozastaveno přijímání i umisťování koček a to až do vyhodnocení výsledků testů?

Za odpovědi předem děkuji.

A ještě poznámka k níže diskutujícím - paní Zuzko a paní Lucko, pokud se veřejnost podílí na podpoře útulku a to myslím ne zrovna malou měrou, pak je snad samozřejmé, že se také lidé veřejně a pragmaticky vyjádří k věcem, na něž mají svůj názor.

Alžběta

(Lucie Poláková, 24. 4. 2009 21:31)

Ale no tak. Já jsem nechutnou diskuzi nezačala, nemohu ji tedy ani ukončit. Že by zde platilo to známé pořekadlo o potrefené huse...? Mé jméno je Lucie Poláková, jestli máte pocit, že diskuze byla anonymní. A moje nabídka na zaslání peněz trvá.

pro lucku

(Alžběta Langheinrichová, 24. 4. 2009 21:10)

Sarkazmus není mým používaným způsobem vyjadřování,ale určitě je blízký vám,když to tak cítíte,jsem pozitivně myslící člověk,mám velký kus života za sebou a nemám v úmyslu nikomu ubližovat,ani slovem,činem už vůbec ne,prosím,ukončete tuto nechutnou diskuzi,to,že se neznáme a že jsme skoro anonymní,neznamená,že budeme na sebe zlé.Přeji hezký zbytek večera

Alžběta

(Lucka, 24. 4. 2009 20:37)

Ano je to Váš názor, ten jste zde odprezentovala, ale jelikož se nejedná o Vaše zvíře a neznáte podrobnosti, nechte prosím rozhodnutí na tom, komu to přísluší. A zkusím Vás nyní již požádat - nechte si svůj sarkastický tón na jindy a hlavně na jinam. A plivat kolem sebe pozn. typu "záhadné zmizení informací" to už je vážně moc. Jestli Vám jde o peníze - mohu se zeptat kolik jste přispěla? já Vám ty peníze ráda pošlu.

pro paní Lucku

(Alžběta Langheinrichová, 24. 4. 2009 20:13)

Ano,kdyby moje čičina onemocněla na Felv,jako Růženka,pokud vím,je to nemoc podobná lidskému AIDS,nedovedu si představit,že bych do ní rvala všechnu možnou chemii,prášky,injekce,kapačky atd.atd.a s tím výsledkem,že třeba po několika týdnech,možná měsících takového trápení ode mne a veta,+příznaky nemoci,určitě velmi nepříjemné,možná bolestivé,čičina nakonec umře.Proto podle mého je daleko milosrdnější kočičku toho všeho ušetřit a nechat jí odejít dokud ty bolesti a trápení nejsou až tak velký.Podívejte,je to můj názor,moje přesvědčení,z toho automaticky vyplývá,že nemohu souhlasit s postupem v Poličce.Svůj názor mohu snad říci,aniž by mne za to někdo odsuzoval.

pro paní Zuzku
milá paní,určitě si nemyslím,že jediná pravda je moje,kolik lidí,tolik pravd.Nesoudím určitě podle neznalosti situace,ale podle informaci,které jsou přímo od zdroje tj,z Poličky,tyto informace ovšem z webových stránek záhadně zmizely.Paní Zuzko měla jste někdy problém s ledvinami?Myslím že ne,protože pak by jste věděla,že je to nepředstavitelná bolest,máte pocit,že to bolí jenom člověka,kočku ne?Jedna ledvina podle paní Lídy rozpadlá,druhá také už chycená,hm,určitě Merlin netrpí,je v pohodě.A vy s těmi kočkami žijete?Máte stejné možná méně informací než já a já podle vás mlátím prázdnou slámu:-),No nebudu se s vámi dohadovat,nemíním již odpovídat na cokoliv ohledně léčení či neléčení Merlina a Růženky,ale také si myslím,že moje finance do Poličky?No počkáme si,až opadnou emoce.

Ad Alžběta

(Zuzka, 24. 4. 2009 18:11)

Je mi líto, že máte dojem, že Vaše pravda je jediná správná. Nerada bych se dopustila stejného zjednodušení až generalizace, ale myslím, že soudíte bez hlubší znalosti situace. Paní Lídě věřím, že pro kočičky udělá jen to nejlepší, kdyby ona sama nedokázala posoudit vše s nadhledem, má kolem sebe další lidi, kteří by jí v tom pomohli. Když mi Lída řekne, že Merlin i Růženka jsou v pohodě a netrpí, je to pro mě informace - když vše soudíte Vy, je to jen plané mlácení slámy, Vy s těmi kočkami nezijete

pro paní Alžbětu

(Lucka, 24. 4. 2009 17:15)

Paní Alžběto, proč hned tak sarkasticky?! Myslíte, že je to nutné? Já se Vás zeptám jinak, kdyby to byla Vaše kočka, Vy byste ji v tuto chvíli prostě vzala, odnesla k vetovi a nechala uspat? Děkuji za odpověď.

pro paní alici

(Alžběta Langheinrichová, 23. 4. 2009 23:06)

tak já paní Alice nevím,asi jsem maximálně hloupá,jasně,že kocour,kterému se rozpadla ledvina a rozpadá se mu druhá je hravý,pořádně jí a proto se lečba interferonem určitě vyplatí,kočička,která je silně anemická,je určitě také velmi živá,veselá a v pohodě,taktéž se léčba vyplatí.Můj názor je ten,podle informací od paní Lídy,které sem píše jsou obě kočky na tom velmi špatně,Merlin snad hůř být už nemůže,a Růženka?no škoda,že se záhadným způsobem vytratily informace,které zde byly napsány.Paní Alice,máte pravdu v tom,že nikdo nemá právo brát život nemocnému atd...ale co nás nutí,co to je za smysl,trápit ať člověka,nebo zvíře,léčbou,tam,kde je prognoza no žádná?Co je humálnější,umožnit důstojný odchod z tohoto světa,a nebo trápit píchat,rvát do těla chemii,nakonec stejně odejivšimu ať člověku nebo zvířátku?To,že jsem pro důstojný odchod,není známkou mojí nelásky,naopak velké lásky a zachování důstojnosti do poslední chvíle na tomto světě.Ale to je téma na dlouhou diskuzi a ne na tutěch stránkách.Přeji samé hezké dny bez bolesti a trápení všem Bětka

Reakce na komentáře

(alice.oppova@atlas.cz, 23. 4. 2009 15:13)

Dobrý den, dovoluji si reagovat na komentáře pí. Taťány H., pí. Luci a pí. Alžběty L. Nezlobte se, nesouhlasím s tvrzením, že léčba Růženky a Merlínka je prodloužením jejich trápení, že milosrdnější je nechat je odejít do kočičího nebe a vybrané peníze využít ve prospěch ostatních koček, jejichž šance na kvalitní život jsou mnohonásobně vyšší.1/ léčba interferonem není trápení, mimo to EPAR prokázala, že interferon je vysoce účinný proti FeLV, takže oba pacienti mají reálnou šanci na uzdravení viz http://www.kockaapravo.cz/zdravi-clanek.php?id=11. 2/ dokud kočičky jedí, hrají si a netrpí bolestmi, je povinností člověka věřit, že se uzdraví a udělat pro to všechno, co je v jeho silách. 3/ domnívám se, že etická povinnost každého ochránce zvířat a každého slušného člověka je především pomoc nemocným či hendikepovaným, a to jak lidem, tak zvířatům! Nikdo nemá právo vzít život nemocnému, hendikepovanému či starému člověku a to samé platí o zvířatech, našich spolubratrech.

Pro Alžbětu

(Lída - opuštěné kočky, 22. 4. 2009 22:34)

Měli jsme problémy se stránkou a některé příspěvky byly vymazány.Prakticky celá úvodní strana a bohužel a něco dalšího.Omlouváme se.

vymazané info

(Alžběta Langheinrichová, 22. 4. 2009 22:16)

Dobrý večer,jsem zjistila,že jsem svůj názor napsala na nesprávné místo,proto jesm ho okopírovala a vkládám sem

vymazané info (Alžběta Langheinrichová, 22. 04. 2009 15:53)
Dobrý den, moc mne zajímá proč byly smazány informace o zdr.stavu Merlina a Růženky.Jsem mezi těma,co posílali trochu korunek na pomoc,a proto je mi podivné,že jsou informace pryč.Nesouhlasím také s dalším trápením smrtelně nemocných kočiček.Myslím si,že by bylo daleko milosrdnější nechat je důstojně odejít do kočičího nebe a vybrané peníze poskytnout na léčbu kočiček,kde to má nějaký efekt.To je můj názor.Mám doma tři čičiny,miluji je hodně,ale v takovém to případě,bych je určitě netrápila léčbou nemoci,která nemá dobrou prognozu.A Langheinrichová

O Růžence a Merlinovi....

(Luci 04, 22. 4. 2009 0:03)

Milá paní Lído, vím, že je Vám nyní velmi těžko a uvědomuji si, že tím, co napíšu, Vám příliš nepřidám, ale - napsat to prostě musím. Sleduji - a nejen já - zprávy o zdravotním stavu Merlina a Růženky. Je mi samozřejmě líto, že jejich stav je vážný - ale přiznám se, že ještě víc líto je mi skutečnosti, že je v plánu jejich trápení prodloužit, drahou, velmi drahou léčbou, jejíž výsledek lze považovat za víc než nejistý. Prioritně za tím vidím opravdu prodlužování trápení Růženky a Merlinka, ale také vynaložení tisíců na léčbu - tisíců, které byste jistě mohly využít ve prospěch ostatních koček, jejichž šance na kvalitní kočičí život jsou jistě mnohonásobně vyšší. Člověk je navždy odpovědný za ty, které k sobě připoutal. Myslím, že součástí této odpovědnosti je i osobní sebeovládnutí a potlačení lítosti či bolesti ze ztráty kočičky . Mělo by být součástí lásky i to, že člověk otevře trpícímu zvířeti cestu k Duhovému mostu a vysvobodí ho z trápení. A jistě je součást odpovědnosti i to, aby se zlou nemocí nenakazili i ostatní chlupatí svěřenci...a v neposlední řadě i to, aby důvěra těch, kteří se snaží Vám pomáhat, neutrpěla citelné trhliny, protože jistě všichni rádi podpoříme věci, které přispějí k lepšímu životu koček - ale ne to, co jen prodlouží trápení nemocných. Přeji Vám hodně síly a odvahy k rozhodnutí, které Vás nepochybně čeká.


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16

následující »